Pagne Africain: a pan-African fabric exhibition - by Black History Month Belgium

Laat je onderdompelen in de Afrikaanse textielcultuur in 'Pagne Africain', een pan-Afrikaanse stoffententoonstelling. Een exclusieve selectie Afrikaanse stoffen laat je in dwarsdoorsnede het hele continent zien. Bovendien leggen de stoffen de rijkdom aan kennis, geschiedenis, spiritualiteit en betekenis die in de weefsels is ingebed, bloot.

De tentoonstelling presenteert de veelzijdigheid van de Afrikaanse textielcultuur en -praktijk. De essentie ligt niet in de tegenstelling tussen arm en rijk, maar in de rijkdom aan kennis, geschiedenis, spiritualiteit en betekenis die in de weefsels is ingebed, ondanks de stereotiepe toespeling op kleur.
Dit bevestigt op zijn beurt de majesteit van het Afrikaanse continent, die niet in een reeks beelden kan worden vastgelegd, maar letterlijk wordt belichaamd. Want
de Afrikaanse heterogeniteit is te breed en uiteenlopend in termen van bevolkingsgroepen, cultureel erfgoed, historische achtergronden, voorouderlijke overtuigingen enz.

De expo wordt georganiseerd door Black History Month Belgium in Modemuseum Hasselt.
Taal: Engels en Nederlands

De toegang tot de expo is inbegrepen in je toegangsticket tot DRESS.CODE.

Modemuseum Hasselt Pagne Africain