Welkom in Modemuseum Hasselt

Modemuseum Hasselt is gelegen in een uniek, zeventiende-eeuws pand, het zogenaamde Oud Gasthuis. We hebben geen vaste presentatie, maar we bieden je wel twee aantrekkelijke en boeiende expo’s per jaar. We belichten steeds andere thema’s en objecten, dus kom zeker eens langs, of meerdere keren...

De gevel van Modemuseum Hasselt in de Gasthuisstraat in het centrum van Hasselt aan de kleine ring.

Dinsdag – zondag: 10:00 u tot 17:00 u*
De laatste bezoeker ontvangen we om 16 uur.

Reserveer hier je tijdslot (niet verplicht)

Gesloten

• Maandag*
  • 24, 25, 31 december
  • 1 januari
  • Van 25 maart 2024 tot en met 13 juni 2024 door infrastructuurwerken

* Schoolgroepen: ook op maandag en alle dagen vanaf 9:00 u

Toegangsprijzen & Tickets

Reserveer hier je ticket

Individueel*

Kinderen tot 12 jaar gratis
Jongeren (12-26) €3
Volwassenen €8
65-plussers €6
Vrijuit (op vertoon van bewijs) €3
PASAR / OKV / Klasse Lerarenkaart / Bokrijkabonnement  €6
Cultuursmakers / Touring / ARC Europe  €6
Begeleiders van mindervalide bezoekers gratis

*Voor speciale rondleidingen, lezingen, thema-avonden en workshops gelden andere tarieven. Ontdek ze hier.

Gratis met kaart of abonnement

Hasselaren met een UITPAS Regio Hasselt
ICOM en ICOM Vlaanderen
museumPASSmusées
HasPas*
Vrienden van Modemuseum Hasselt

HasPas*

De HasPas, dat is jouw ticket tot een heuse VIP-trip door onze stad. Met de HasPas op zak geniet je — héél voordelig — van een leuke selectie hotspots. Toegang tot Modemuseum Hasselt alsook JenevermuseumHet Stadsmus, Z33Villa VerbeeldingAbdijsite Herkenrode (Belevingscentrum & Kruiden- en Inspiratietuin) & Japanse Tuin. Verkrijgbaar voor € 18 bij Visit Hasselt, HasHotel, Holiday Inn Hasselt, Radisson Blu, YUP Hotel, De Groene Henderickx, Maison Mairie, Bloonwinning, 't Hemelhuys, Hostel H, Jenevermuseum, Het Stadsmus, Z33, Abdijsite Herkenrode, Japanse Tuin en Villa Verbeelding en Modemuseum Hasselt.

Groepen

Vanaf 15 personen: € 6/persoon
Wil je samen met een gepassioneerde gids het museum ontdekken? Dan betaal je €70 extra (€80 voor een anderstalige gids). Boek je bezoek via modemuseum@hasselt.be.

Bekijk hier ons aanbod

Scholen

Om een uitdagend en creatief schoolbezoek te verzekeren, verdelen we de klas in groepen van maximum 15 leerlingen (maximum 2 groepen tegelijkertijd).
Prijs: € 5/leerling (€ 4/leerling voor Hasseltse scholen), met een minimum van €70.
Inbegrepen: de toegang, het materiaal én de enthousiaste gids.
Boek je bezoek via modemuseum@hasselt.be. Schoolgroepen kunnen picknicken in het museum.

Bekijk hier ons aanbod

Toegankelijkheid

In Modemuseum Hasselt is elke bezoeker even welkom. Onze infrastructuur is dan ook aangepast aan bezoekers met een beperking (een lift, aangepast toilet, voldoende brede doorgangen, hellend vlak aan de ingang). Bovendien krijgen begeleiders van mindervalide bezoekers gratis toegang.
Heb je hierrond nog vragen? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via modemuseum@hasselt.be of 011/23 96 21.

Minder goed te been?

Dan kan je in ons museum een rolstoel uitlenen. We voorzien ook draagbare stoeltjes die je kan meenemen tijdens je bezoek. Zo kan je al zittend genieten van onze tentoonstelling.

Hulp- en geleidehonden

Jouw hulp- of geleidehond is heel erg welkom in het museum. Andere honden zijn niet toegelaten.

Je bezoek voorbereiden

Wil je op voorhand al weten hoe je bezoek verloopt? Neem dan hier een kijkje.
We voorzien een vestiaire en lockers, zodat je ongehinderd kan genieten van je museumbezoek.

Het museum zelf beschikt niet over een café, maar in de nabije omgeving vind je verschillende gezellige horecazaken waar je iets kan drinken of eten.

*Schoolgroepen kunnen picknicken in het museum.

Ligging & bereikbaarheid

Modemuseum Hasselt
Gasthuisstraat 11
3500 Hasselt
Plan je route

modemuseum@hasselt.be
Facebook: @modemuseumhasselt
Instagram: @modemuseumhasselt

Hoe te bereiken?

Modemuseum Hasselt is gelegen in het centrum van Hasselt aan de kleine ring, naast het Holiday Inn hotel. De ingang bevindt zich aan de Gasthuisstraat.

Te voet of met de fiets

Modemuseum Hasselt is vlot te voet of met de fiets bereikbaar. Doorheen de stad volg je de wegwijzers met ‘Modemuseum Hasselt’. In de Gasthuisstraat is er plaats om je fiets te stallen.

Geen fiets? Geen enkel probleem! Via Mobit of Blue Bike kun je in Hasselt op verschillende plaatsen een fiets huren of delen. Ook bij Toerisme Hasselt kan je een fiets voor 1 dag huren.

Openbaar vervoer

Modemuseum Hasselt ligt op wandelafstand (800 m) van het station. Is het slecht weer of ben je minder goed te been? Neem dan de pendelbus naar de halte ‘Thonissenlaan’, op 100 meter van het museum.

Met de auto

Hasselt is gemakkelijk bereikbaar via de E313 (afrit 27, 28 of 29) en de E314 (afrit 29).
Het museum heeft geen eigen parking. Wil je in de buurt parkeren? Kies dan vanaf de grote ring voor de parkeerzone Kanaalkom. Volg daarvoor de ledborden. De dichtstbijzijnde betalende parkings zijn Parking Molenpoort of Parking Blauwe Boulevard. Wil je gratis parkeren? Dat kan ook. Neem daarvoor een van de randparkings (bijvoorbeeld achter CCHA of de Koning Boudewijnlaan) en geniet van een wandeling door Hasselt naar het museum.
Kijk voor de actuele parkeerinformatie en het aantal beschikbare plaatsen op www.hasselt.be/nl/vlotnaarhasselt/auto

In de buurt

Krijg je na je bezoek maar niet genoeg van de modewereld? Combineer je uitstap naar het Modemuseum met een winkeluitje door de gezellige winkelstraten. Met een mix van bekende merken en eigenzinnige Hasseltse adresjes is er voor elk wat wils.

Nog tijd over? Breng een bezoek aan het Jenevermuseum, Het Stadsmus, de Japanse Tuin, Villa Verbeelding of Z33 of fiets naar Abdijsite Herkenrode

Ontdek al wat onze stad te bieden heeft op www.visithasselt.be